Σάββατο 11 Απριλίου 2009

ΦΥΛΑΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ

Την Πέμπτη 9 Απριλίου 2009 πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο του Δήμου Ορεστιάδας, Ανοικτή Ενημερωτική Συνάντηση για το αίτημα ίδρυσης φυλακών στην Ορεστιάδα. Καλεσμένοι ήταν ο Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Κοτσάκης και ο Αρχιφύλακας των Φυλακών κ. Παπαδόπουλος που μαζί με το Δήμαρχο Ορεστιάδας αποτελούσαν το πάνελ.

Από την Πέμπτη που πραγματοποιήθηκε η συνάντηση, και παρευρέθηκα σε αυτή μέχρι το τέλος της, έως και σήμερα, στέκομαι σε δύο πλευρές προσπαθώντας να απομακρυνθώ λίγο από το θέμα : «ναι ή όχι στην ίδρυση φυλακών στην Ορεστιάδα». Προσπαθώ να δω συνολικά το χαρακτήρα της συνάντησης και να διακρίνω τι είναι αυτό που μπορεί να οδηγεί κάποιους να υποστηρίζουν θετικά και κάποιους αρνητικά την ίδρυση των φυλακών.

Πιστεύω ότι η συνάντηση της Πέμπτης ήταν πολύ σημαντική. Πιστεύω ότι για τους ανθρώπους που παρακολουθούν τις τάσεις και τις αντιδράσεις του κοινωνικού συνόλου της πόλης και τους ενδιαφέρει να γνωρίζουν το δυναμικό και τον παλμό της, η συνάντηση αυτή έδινε πολλά στοιχεία.

Ήταν μια συνάντηση που η σύγκρουση και οι διαφωνίες κυριαρχούσαν και αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι, γιατί μέσα από μια τέτοια διαδικασία ο καθένας από τους συμμετέχοντες βρίσκεται συνεχώς σε διαθεσιμότητα, τόσο απέναντι στις δικές του απόψεις, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να τις τροποποιήσει, να τις ενισχύσει ή να ξαναπροβληματιστεί γι’ αυτές, όσο και απέναντι σε νέα δεδομένα, ερεθίσματα και στοιχεία. Οι άνθρωποι που μπαίνουν στη διαδικασία του διαλόγου και της αντιπαράθεσης, στα πλαίσια μιας διαλεκτικής που εξελίσσεται και δεν μένει παγιωμένη σε απλές απόψεις και τοποθετήσεις, μπορεί να προσφέρει μια εξελικτική πορεία στο θέμα το οποίο συζητείται. Και μιλάμε για πορεία και όχι απόφαση, για διάλογο και όχι τοποθετήσεις! Η αλήθεια είναι ότι οι παρευρισκόμενοι που ξεκίνησαν με τις τοποθετήσεις τους ήρθανε περισσότερο αποφασισμένοι παρά διαθέσιμοι, οι περισσότεροι όμως από αυτούς απέδειξαν με την παρουσία τους εκεί και την διάθεσή τους να συζητήσουν και να επανατοποθετηθούν ότι μπορούν να είναι και διαθέσιμοι ανάλογα με αυτό που συμβαίνει, διαθέτοντας μια άποψη που ρέει και δεν είναι καθηλωμένη και αμετακίνητη.

Η παρουσία και άποψη των καλεσμένων του πάνελ, προσωπικά πιστεύω ότι αποτέλεσε μόνο την αφορμή για μια συνάντηση που ο κόσμος είχε ανάγκη για να εκφραστεί πάνω σε αυτό το θέμα, που όπως φαίνεται ανακινεί πολλές διαθέσεις. Ο διάλογος που ακολούθησε αφορούσε πολύ περισσότερο τους κατοίκους της πόλης και τη Δημοτική Αρχή, παρά τους καλεσμένους, που απλά μετέφεραν την άποψή τους χωρίς να σηματοδοτούν σημεία προς επεξεργασία, παρά μόνο εντυπώσεις. Εκτός αυτού η μονόπλευρα θετική τοποθέτησή τους απέναντι στο θέμα προκάλεσε την αμφισβήτηση των πολιτών και έφερε και τους ίδιους σε θέση άμυνας με μια «ευθαρσώς» εκφραζόμενη άποψη την οποία δεν υπήρχε λόγος να υιοθετούν και να επαναλαμβάνουν. Όσο και κάποιος να τάσσεται υπέρ κάποιου θέματος δεν μπορεί να μην έχει εντοπίσει ούτε ένα αρνητικό σε αυτό, ακόμη και αν το αρνητικό υποβαθμίζεται και δεν υπολογίζεται τόσο όσο τα θετικά. Πως μπορεί να είναι κάποιος αξιόπιστος όταν διακρίνεται ότι ή δεν θέλει να μοιραστεί όλες τις πλευρές ενός θέματος (που υποτίθεται έρχεται γιατί το γνωρίζει και το ζει) ή έχει συγκεκριμένο σκοπό η τοποθέτησή του. Προφανώς λοιπόν οι καλεσμένοι διακατέχονταν από μια αγωνία να πείσουν παρά από την απλή συμμετοχή τους σε κάτι που αφορά την πόλη μας, όσο και αν λεκτικά προσπαθούσαν να αποδείξουν το αντίθετο. Με βάση αυτές τις παραμέτρους νομίζω τελικά ότι η παρουσία των καλεσμένων πιθανόν να μην άφησε καλές εντυπώσεις, ακόμα και σε αυτούς που τάχτηκαν υπέρ της ίδρυσης των φυλακών. Κατά τη γνώμη μου η παρουσία τους και η άποψή τους θα είχαν συμβάλει θετικότερα σε όλη τη διαδικασία αν ερχόταν απλά εδώ για να μπουν σε μια συμμετοχική και συλλογική συζήτηση, πράγμα που δυστυχώς δεν έγινε ευδιάκριτο.

Προσωπικά ένιωσα πολύ ευχαριστημένη από την εικόνα που έδωσαν συνολικά όλοι οι παρευρισκόμενοι και σε καμιά περίπτωση δε θα σκεφτόμουν να μετατραπώ σε «ιδεολογικός μετανάστης»! Το ότι δεν ήμασταν εκεί για να γλύψουμε ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί τους καλεσμένους και το Δήμαρχο (θα μπορούσαμε πολύ εύκολα να το κάνουμε) και να συμφωνούμε μεταξύ μας δίνοντας την εικόνα μιας "αξιοπρεπούς πόλης", το ότι ήμασταν ευγενικοί και καθόλου επιθετικοί με τους καλεσμένους, ενώ εκείνη ένιωθαν σε άμυνα έχοντας μια παθητική επιθετικότητα απέναντί μας, διότι ήταν διακριτός ο σκοπός τους να μας πείσουν για κάτι, το ότι με επιχειρήματα ο καθένας υποστήριξε τις απόψεις του, διαφώνησε και επέτρεπε και τους συνομιλητές του να κάνουν το ίδιο, ότι οι παρευρισκόμενοι δεν δίστασαν ακόμα και σε αντίθεση με το επάγγελμα ή τις ιδιότητές τους να εκφέρουν άποψη που μπορεί να ήταν αντίθετη με ανθρώπους του ίδιου κλάδου ή ιδιότητας, όλα αυτά προσωπικά για μένα σημαίνουν ότι η κοινωνία μας έχει μια δυναμική, μια απλότητα και μια διάθεση να ασχοληθεί με τα προβλήματα και τα θέματα του τόπου ουσιαστικά και να μπει ενεργά σε όλες τις διαδικασίες χωρίς να την απασχολούν κανόνες ψευδό-αξιοπρέπειας και αν έχει στο τσεπάκι της τη λύση! Και αυτό το θεωρώ εξαιρετικά υγιές και είναι σημαντικό αυτό να το εντοπίσουν, να το πιάσουν και να το μιμηθούν και όλοι όσοι καλούνται να εκπροσωπήσουν αυτή την κοινωνία για να μην βρεθούν κατώτεροι των δυνατοτήτων της.

Όσο για το γιατί μπορεί κάποιος να είναι υπέρ ή κατά, η αλήθεια είναι ότι βρίσκομαι κι εγώ ακόμα σε διαδικασία αναζήτησης. Αυτό όμως που ήταν σαφές από όλες τις πλευρές είναι ότι ένα ερώτημα που καλείται ο καθένας να απαντήσει, έτσι ώστε να παίξει ρόλο στην τάση του, είναι τι θεωρεί ανάπτυξη για τον Δήμο μας. Νομίζω ότι εκεί λανθανόντος τοποθετήθηκε και το θέμα τον φυλακών και δίχασε την κοινωνία μας! Η ίδρυση των φυλακών από την πρώτη στιγμή τέθηκε σαν ζήτημα ανάπτυξης του Δήμου και της περιοχή μας και αυτό ήταν ένα μειονέκτημα συνολικά. Γιατί αυτοί που θεωρούν ότι ο Δήμος μας δεν έχει κάνει έναν σαφή κύκλο ανάπτυξης στα λίγα χρόνια από τη δημιουργία του και του αξίζουν εξελικτικά πιο δυναμικά, παραγωγικά και προς όφελος και χρήση των δημοτών αναπτυξιακά βήματα μέχρι να φθάσει στο σημείο να δεχθεί στους κόλπους του μια φυλακή, τάσσονται κατά, και αυτοί που θα θέλανε ο Δήμος να φθάσει στην ανάπτυξή του με άλματα μέσω ευκαιριών και όχι με βήματα βάση προτεραιοτήτων τάσσονται με κάθε τρόπο υπέρ. Καμιά από τις δύο απόψεις δεν είναι λάθος. Είναι κατά τη γνώμη μου οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Θέλουμε όλοι την εξέλιξη της πόλης μας, θέλουμε όλοι να προκύπτουν ευκαιρίες για να τις εκμεταλλευτούμε, θέλουμε όλοι να συμβάλουμε σ' αυτό και να το αγκαλιάσουμε, θέλουμε όλοι, αν μπορούμε, να καταθέσουμε και τις προσωπικές μας προσπάθειες αρκεί να πειστούμε ότι η πόλη μας δεν συμβιβάζετε, αλλά διεκδικεί. Ότι αυτό που προκύπτει το επιλέγουμε και δεν μας πασάρεται σαν η καλύτερη ευκαιρία. Αυτό θέλουμε ….

Τότε πιστεύω ότι ακόμα και το θέμα των φυλακών θα μπει σε άλλο επίπεδο, θα υπάρχει σε ένα πλαίσιο και θα κατέχει τη θέση του. Οι διεκδικήσεις, οι αγώνες και οι προτεραιότητες θα μας δώσουν τη δυνατότητα να βάλουμε μια τάξη στην αναστάτωση που προκαλείται από τις επιλογές/ή που μας προσφέρονται κάθε φορά και αναρωτιόμαστε αν πρέπει να σπεύσουμε με βιασύνη και χωρίς σύνεση να αρπάξουμε, ο διάλογος να είναι δημιουργικός και όχι κατευθυντικός και οι προτάσεις και οι επιλογές να προκύπτουν και να μην (προ)αποφασίζονται.

17 σχόλια:

Χρήστος Χαρακοπίδης είπε...

Αγαπητή Alkioni
Κατέθεσα στη συνάντηση που έγινε και εξακολουθώ να υποστηρίζω, ότι το θέμα δεν πρέπει να τεθεί σε οικονομική βάση, αλλά εξόχως στις συνέπειες που μπορεί να έχει στη μελλοντική δομή της τοπικής μας κοινωνίας και εξ αυτού η μορφή του πολιτισμού και της κουλτούρας που θα έχει η πόλη σε βάθος χρόνου. Θα πρέπει να εθελοτυφλεί κανείς αν δεν δέχεται το γεγονός , ότι η μορφή εργασίας και το είδος της ενασχόλησης των κατοίκων μιας περιοχής είναι σημαντικότατος καταλύτης για τη μορφή που θα πάρει ο τρόπος ζωής της κοινωνίας τους , καθώς και για την ποιότητα και το είδος των πολιτιστικών στοιχείων που θα χαθούν ή θα ευδοκιμήσουν. Σε μια πόλη, που στην κοινωνική της σύνθεση η συντριπτική πλειοψηφία είναι ήδη στρατιωτικοί, ΕΠΟΠ και συνοροφύλακες πάει πολύ να προστεθούν στη δομή της 200 ακόμα οικογένειες σωφρονιστικών υπαλλήλων και σωμάτων ασφαλείας , που θα πλαισιώσουν την ύπαρξη των φυλακών. Σε καμία περίπτωση φυσικά δεν εννοώ ότι η εργασία αυτών των ανθρώπων είναι υποδεέστερη άλλων , ούτε ότι υπολείπονται όλοι αυτοί σε οτιδήποτε. Το ίδιο θα έλεγα , αν σε μια κοινωνία η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών ήταν π.χ. Εκπαιδευτικοί. Πιστεύω ότι μια κοινωνία με μονοδιάστατη ενασχόληση των ανθρώπων της νομοτελειακά χάνει τις ισορροπίες της και οδηγείται σε μια στρεβλή και κακοφορμισμένη ανάπτυξη , που σε βάθος χρόνου οδηγείται στον εκφυλισμό και σε σοβαρότατη κρίση. Το γεγονός ότι στα χωριά μας η μοναδική ασχολία των ανθρώπων ήταν η γεωργία δεν ήταν άραγε η αιτία που οδηγήθηκαν στον αφανισμό που όλοι διαπιστώνουμε καθημερινά και στη δημιουργία στρατιών από εξωτερικούς και εσωτερικούς μετανάστες; Όπως η δική μας διέξοδος ήταν κάποτε τα χωράφια , φαντάζεστε η μοναδική διέξοδος των παιδιών και των εγγονών μας στο μέλλον να είναι η αναπλήρωση των συνταξιούχων στρατιωτικών, ΕΠΟΠ, συνοροφυλάκων και σωφρονιστικών υπαλλήλων;
Πιστεύω επίσης ότι ο κάθε άνθρωπος στην καθημερινότητά του και στις σχέσεις του με τους άλλους μεταφέρει τις παρενέργειες από τη φύση της δουλειάς του, όποια και αν είναι αυτή και απ' αυτή την καθημερινότητα διαμορφώνονται χαρακτήρες , κτίζονται προσωπικότητες, δομούνται κοινωνίες. Εν ολίγοις ο περιβάλλον χώρος και οι εργασίες που κάνουν οι άνθρωποι επηρεάζουν αποφασιστικά και το είδος της κοινωνίας που δομούν. Όσο μικρότερη είναι μια πόλη τόσο πιο έντονα επηρεάζεται από τον περιβάλλοντα χώρο και η Ορεστιάδα είναι μια μικρή πόλη για να μπορεί να απορροφήσει και να φιλτράρει χωρίς σοβαρές συνέπειες τα απόνερα από τη λειτουργία μιας φυλακής.
Για κάποιους η άποψή μου ακούστηκε ρατσιστική. Θεωρείς , είπαν, ότι οι φυλακισμένοι και οι εργαζόμενοι στα σωφρονιστικά καταστήματα είναι τα μιαρά μέλη της κοινωνίας μας , που κανείς δεν τους θέλει κοντά του και αυτή την άποψη εκφράζεις. Όχι. Είπα ότι οι άνθρωποι με παραβατικές συμπεριφορές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κατανόηση και πάνω απ' όλα σαν άνθρωποι.
Υποστήριξα ότι , όπως ο κάθε Δήμος έχει την εφορία του , το Δημόσιο ταμείο του, το ΙΚΑ του κ.λ.π. θα πρέπει να έχει και το αντίστοιχο σωφρονιστικό του κατάστημα, το οποίο στελεχωμένο με κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό θα έχει στόχο την επανένταξη στην κοινωνία των συμπολιτών μας που είχαν παραβατική συμπεριφορά, καθώς και τη φύλαξη όσων κρίνεται από τη δικαιοσύνη ότι θα πρέπει να στερηθεί η ελευθερία τους με συνθήκες ανθρώπινες.
Η αντίθεσή μου στην πρακτική που ακολουθείται, να επιλέγεται δηλαδή μια μικρή επαρχιακή πόλη σαν χώρος απόθεσης ανθρώπων με τη μορφή που έχει στην Ελλάδα σήμερα το σωφρονιστικό σύστημα και να παρουσιάζεται από τις τοπικές μας αρχές σαν αναπτυξιακή πολιτική , επειδή τάχα μου θα φέρει 200 οικογένειες σωφρονιστικών υπαλλήλων , που θα αφήνουν τους μισθούς τους στην πόλη και επισκέπτες, που θα τονώσουν την εμπορική κίνηση των καταστημάτων της πόλης, δεν συνιστά νομίζω ρατσιστική στάση. Ίδια είναι η αντίθεσή μου σε κάθε πρακτική να χρησιμοποιείται ο τόπος μου σαν πεδίο βολής, σαν προορισμός ταφής αποβλήτων, σαν χώρος δραστηριοτήτων με αμφίβολης ασφάλειας εγκαταστάσεις , που δε δέχονται όλοι οι άλλοι , που θεωρούν προνομιούχο τον τόπο τους. Επιλέγω το δρόμο της διεκδίκησης των καλύτερων δυνατών συνθηκών για τη ζωή των παιδιών μας, που δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού και μορφών ανάπτυξης, που θα σέβονται τις ιδιαιτερότητες του τόπου μου, την παράδοσή του, τις ομορφιές του, το περιβάλλον του.
To πρόβλημά μου δεν είναι , ούτε οι φυλακισμένοι , ούτε οι δεσμοφύλακες. Επισημαίνω το είδος των θεμελίων πάνω στα οποία οι τοπικοί μας άρχοντες επιχειρούν να στηρίξουν την αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας , που είναι από το ίδιο υλικό πάνω στο οποίο στηρίζεται ήδη και κατά τη γνώμη μου είναι άκρως επικίνδυνο για το είδος της κοινωνίας που δομείται. Αν μάλιστα κάποτε αποδειχθεί και σαθρό εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ποιο θα είναι το μέλλον του οικοδομήματος…

Υ.Γ. Από ευγένεια δε ρώτησα το Δήμαρχο Κομοτηνής γιατί δεν κινήθηκε για την επέκταση των φυλακών της πόλης του με νέες πτέρυγες , ώστε να έχει ο Δήμος στον οποίο προϊσταται τα οφέλη , που με τόση θέρμη υποστήριξε ότι θα έχουμε εμείς οι τυχεροί. Μου φάνηκε παράξενο , πως με τόση ευκολία δέχεται να δώσει το ψωμί που τρώνε οι συμπολίτες του σε μας. Από το πονηρό μου το μυαλό πέρασε η ιδέα ότι βγήκαν σεργιάνι για να μας πείσουν να αναλάβουμε εμείς τη «φιλοξενία» για να απαλλαγούν οι ίδιοι σε βάθος χρόνου απ’ αυτή την υποχρέωση. Οι ίδιοι εν τω μεταξύ κινούνται δραστήρια για άλλου είδους ανάπτυξη (Καινούργιες Πανεπιστημιακές Σχολές, αξιοποίηση μουσείου Κ. Καραθεοδωρή. κ.λ.π) Ε!, μη τα θέλουμε και όλα δικά μας!

Ανώνυμος είπε...

καλημέρα
αγαπητη Αλκιόνη
διάβασα ολόκληρο το κείμενο ,αν και δεν γράφεις τι ακριβώς είπαν οι καλεσμένοι ( κατά την γνώμη οιΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΙ),κατάλαβα οτι ήρθαν να μας κάνουν πλούσιους .... θα σταθω στις δυο τελυταίες παραγράφους
που με εκφράζουν απόλυτα ,οπως συμφωνω με την τελυτία σημείωση του Χρήστου.
αημείωση :δυστυχώς δεν γνώριζα για την συνάντηση για να παραστώ.
Γιάννης

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΧΩ ΒΑΡΕΘΕΙ.ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΙΔΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΑΞΙΚΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΝΑΤΙΚΑ ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΕΝΗ?Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΠΑΝΤΑ ΕΙΧΕ ΣΤΡΑΤΟ.ΚΑΙ ΟΠΟΙΟ ΧΩΡΙΟ ΕΙΧΕ ΣΤΡΑΤΟ ,ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΠΡΟΚΟΠΗ!!ΕΦΥΓΕ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ...ΤΕΛΟΣ...ΟΙ ΕΠΟΠ ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΞΑΝ??
ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΕ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ!!!ΟΙ ΕΠΟΠ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ!!!!ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ!!!ΟΙ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΑΦΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ ΜΕ ΤΑ "ΒΛΑΣΤΑΡΙΑ " ΤΟΥΣ!!!
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΙΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥΣ???
ΚΑΙ Η ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΟΜΩΠΟΛΗ ,Ο ΕΡΧΟΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΧΩΡΙΩΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΚΑΝΑΝ ΧΩΡΙΟ,,ΑΛΛΑ ΠΟΛΗ!!!!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή "alkioni"
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Ξεκαθαρίζεις σαφώς τη θέση σου σήμερα.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και χαίρομαι για αυτά που πιστεύεις.
Δεν είχα προσέξει το σημείο για τις θέσεις εργασίας που εννοούσες (ενώ εγώ στάθηκα κυρίως στους φοιτητές. ΄Ομως αν το φιλοσοφήσεις καταλήγουμε στα ίδια επιθυμητά αποτελέσματα. (θέσεις εργασίας)
Πάντως και έτσι ακόμα να είναι! Ξέρεις πόσοι δουλεύουν στις 2 σχολές που εδρεύουν στην πόλη μας και πόσοι θα δούλευαν αν οι σχολές γίνονταν 4;
Δεν γνωρίζω επακριβώς, αλλά επιστήμονες ντόπιοι, εργαζόμενοι διάφορων ειδικοτήτων και ένα σωρό άλλα επαγγέλματα που συνδέονται με το πανεπιστήμιο , ενδυνάμωσαν τον κύκλο των εργασιών τους και αυτό είναι σοβαρότατο πλεονέκτημα.
Να θυμήσω ακόμα 14 θέσεις σχολικών φυλάκων, να θυμίσω τις θέσεις εργαζομένων στο κολυμβητήριο Ορεστιάδας ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΝΑ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ εδώ και 6 χρόνια (το είχαν και σε πρώτη προτεραιότητα στο προεκλογικό τους φυλλάδιο
Υπάρχουν λοιπόν άνθρωποι που ΘΕΛΟΥΝ και ΜΠΟΡΟΥΝ να σκεφτούν και να προσφέρουν για την Ορεστιάδα και τους Δημότες της. Όλα αυτά όχι σε λόγια και οράματα αλλά με χειροπιαστές αποδείξεις!
ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ!!!
"Πυξίδα" Ορεστιάδα 13-04-2009


ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ!!!
"Πυξίδα" Ορεστιάδα 13-04-2009

Υστερόγραφο:
Δεν γνώριζα για το ιστολόγιό σου!
Ζητώ συγγνώμη!
Σου ζητώ να αναρτήσεις την απάντησή μου και στο δικό σου χώρο. (αναρτήθηκε ήδη στο ιστολόγιο του TOMADAKIS) γιατί εκεί ανοίξαμε το διάλογο. Τέλος πάντων πράξε όπως νομίζεις και ανήρτησε ότι νομίζεις από την απάντησή μου.
Σε ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία !

ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ!!!
"Πυξίδα" Ορεστιάδα 13-04-2009

Χρήστος Χαρακοπίδης είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε
13 Απρίλιος 2009 1:42 πμ
Αντί οποιασδήποτε αντιπαράθεσης σας παραθέτω κάποια sites στα οποία μπορείτε να βρείτε πολλές πληροφορίες σχετικά με το θέμα μας και αφού τις μελετήσετε , πιστεύω ότι θα είναι πιο εύκολο να με καταννοήσετε

http://www.tvxs.gr/v7058

http://tosyn-korydallou.gr/main/?p=210

http://www.nea-alikarnassos.gr/informing/press-release-2006/08-06-2006.html

http://matiescorfu.blogspot.com/2009/01/blog-post_27.html

http://archive.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=29.04.2006,id=17575244

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8334&pubid=2790790

http://www.apogevmatini.gr/?p=14332

http://www.law.uoa.gr/crime-research/arthra.htm

http://www.law.uoa.gr/crime-research/diplomatikigasparinatou.pdf

http://www.law.uoa.gr/crime-research/

http://www.medlook.net/printarticle.asp?item_id=1082

(Σχετικό με την ψυχική υγεία των φυλακισμένων και του προσωπικού των φυλακών)
Καλό διάβασμα!

Ανώνυμος είπε...

ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΘ'ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΧΑΡΑΚΟΠΙΔΗ
"ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ".
...Μέσα σε ενα γενικό κλιμα ωχαδερφισμού,αβελτηρίας και ανικανότητας φτάσαμε στο σημείο
ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΠΟΡΟΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΚΑΙ
ΑΝΕΡΓΕΣΗ ΝΕΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ...

Οι τοπικές αρχές οφείλουν να αντιληφθουν ΠΑΡΑΥΤΑ το μήνυμα και να προστρέξουν με ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΟΙΚΟΠΕΔΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ...

Οπως καταλαβαίνω κ. Χρήστο...
Οι Κερκυραίοι δεν ζητουν την απομάκρυνση των φυλακών απο το νησι
αλλα απο την συγκεκριμμένη θέση που ειναι στο κέντρο της πόλης.
Οι φυλακές της Κέρκυρας όπως θα ξέρεις ηταν ενα παλιό Φρούριο των Αγγλων το οποίο απ'ανάγκη εγινε και εμεινε ως χώρος Φυλακών!!
Και το οποίο οι Κερκυραίοι θέλουν για τουριστικούς λόγους να αξιοποιήσουν!!
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΠΛΟΚ ΠΟΥ ΜΕ ΥΠΕΔΕΙΞΕΣ ΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!
ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡ Η ΚΑΤΑ...

Ανώνυμος είπε...

...ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.ΜΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΙΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΣΚΟΠΙΜΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.
ΑΛΛΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΕΤΕΙΝΟΣ!!

Χρήστος Χαρακοπίδης είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε,
Διάβασες μόνο αυτά που ήθελες και αναφέρεις ένα απόσπασμα χωρίς τη συνέχεια που λέει:
«Η παρουσία των Φυλακών κυριολεκτικά στο κέντρο της πόλης όσο κι' αν την έχουμε συνηθίσει ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ , καθιστώντας την ελάχιστα κατοικίσιμη και επισκέψιμη.»
Με απλά λόγια λένε: Η φυλακή, που την έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια , μολονότι δεν παύει να είναι ένας σοβαρός υποβαθμιστικός παράγοντας για μία ολόκληρη περιοχή, τουλάχιστον να μεταφερθεί σε κατάλληλη περιοχή και να γίνει η εκμετάλλευση των πόρων που προβλέπονται γι' αυτό το λόγο.
Το γεγονός ότι σύσσωμη η Δημοτική αρχή Κορυδαλλού επιμένει στην απομάκρυνση των φυλακών απο το Δήμο τους σημαίνει ότι αποποιούνται τα οφέλη που προκύπτουν απο τους επισκέπτες των κρατούμενων, κάτι που προβάλετε εσείς σαν σοβαρό επιχείρημα για να υποστηρίξετε την εδώ εγκατάστασή τους;
Εν πάση περιπτώσει αυτοί που μας διαβάζουν είναι νοήμονες άνθρωποι και δε χρειάζονται μεταφραστές για να καταλάβουν.
Αυτό που έχει σημασία είναι ο καθένας με το όνομά του και την υπογραφή του να λέει δυνατά τη γνώμη του και ενίοτε να χρεώνεται και την ξεφτίλα , όταν μπερδεύει τον κορυδαλλό με τον πετεινό, αλλά και τη δικαίωση όταν αποδειχθεί ότι έβλεπε λίγο πιο μπροστά από τους Ανώνυμους σχολιαστές , που καθόλου δεν αποκλείεται στις συζητήσεις με τους γύρω τους να υποστηρίζουν φανατικά τα εντελώς αντίθετα!

alkioni είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σας στην ανάρτησή μου με τα σχόλια σας. Πραγματικά, στοιχεία και απόψεις που δίνεται όπως και οτιδήποτε έχει ειπωθεί γύρω από αυτό το θέμα βοηθάει όλους μας είτε είμαστε υπέρ είτε κατά να σχηματίσουμε μια άποψη για το θέμα των φυλακών στην πόλη μας που μας αιφνιδίασε. Ήταν ένα θέμα που πρώτη φορά ήρθαμε σε άμεση επαφή και είναι δύσκολο από την πρώτη στιγμή να στοιχειοθετήσει κάποιος μια σταθερή άποψη. Και αυτό πραγματικά ισχύει για όλους ακόμα και γι’ αυτούς που το πρότειναν ή το υποστηρίζουν με επιχειρήματα, όπως και γι’ αυτούς που εξ αρχής ήταν κάθετα αρνητικοί.

Θα’ θελα να προσθέσω κι εγώ ένα σχόλιο για ό,τι παραπάνω ειπώθηκε. Για αυτό που λες Χρήστο, για την μονοδιάστατη ενασχόληση των ανθρώπων μιας πόλης, που νομίζω συμπληρωματικά προσθέτει ο φίλος - 13 Απρίλιος 2009 1:42 πμ (λίγο άχαρο αλλά δεν υπάρχει ψευδώνυμο) - πιο κάτω για την ύπαρξη συνταγής για μια κοινωνία ταξικά και πνευματικά επιμερισμένη, θέλω να πω ότι αποτελούν στοιχεία ενός τεράστιου θέματος περί σύνθεσης μιας κοινωνίας και πόσο αυτό επηρεάζει τα μέλη της.
Πιστεύω ότι πραγματικά δεν υπάρχει συνταγή επιμερισμού, αλλά επίσης και το ότι η ενασχόληση των ανθρώπων μιας κοινωνίας με παραπλήσια επαγγέλματα δεν την αφήνει ανεπηρέαστη! Δεν είναι όμως τόσο το επάγγελμα που επηρεάζει όσο το δυναμικό που δημιουργείται και οι συνθήκες που ένα επάγγελμα αναπτύσσεται. Αυτό όμως είναι κάτι που μπορεί να βρίσκεται πάντα στον προγραμματισμό των δράσεων, των κινήτρων και των προτάσεων διαβίωσης και ανάπτυξης ενός τόπου ώστε να εξισορροπούνται και να εξαλείφονται οι μονοδιάστατες προβολές προς την κοινωνία συγκεντρωμένων δυναμικών.
Όχι δεν υπάρχει συνταγή και ούτε μπορεί να υπάρξει άρνηση για κάποια επαγγέλματα ή δράσεις, μπορούν όμως να υπάρξουν αντισταθμιστικοί παράγοντες. Και ίσως μόνο έτσι μπορούμε να μιλάμε για πλαίσιο ανάπτυξης και προώθησης δράσεων και όχι τυχαία και περιστασιακά για εκμετάλλευση ευκαιριών.
Όμως πραγματικά τίθεται ένα ερώτημα, γιατί η περιοχή μας να εμφανίζει μια τάση προς τα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με το Νόμο και το στρατό; Μια εύλογη πρώτη απάντηση θα ήταν η γεωγραφική της θέση.
Τίποτα λοιπόν δεν είναι τυχαίο όπως και τίποτα δεν θα ‘πρεπε να αντιμετωπίζεται και να προτείνεται τυχαία!


Θα τονίσω για άλλη μια φορά ότι η λάθος τοποθέτηση του θέματος 'ίδρυσης φυλακών στην Ορεστιάδα' στα πλαίσια της ανάπτυξής της ήταν αυτό που παραμόρφωσε τελικά την κοινή γνώμη, είτε αυτή ήταν υπέρ είτε κατά. Αποπροσανατόλισε τους πολίτες και τους έκανε να σκέφτονται από τη μια την δημιουργία θέσεων εργασίας και τα οικονομικά οφέλη (ανάπτυξη) και από την άλλη να θεωρείται ένα κακό για την πόλη (μη ανάπτυξη). Και στις δύο περιπτώσεις υποβαθμίστηκε η έννοια της φυλακής και το τι μπορεί να σημαίνει αυτή για τους συνανθρώπους μας που κατέληξαν εκεί και ποιά η θέση μας στην ελληνική κοινωνία ως πόλη που καλούμαστε να υποστηρίξουμε κάτι τέτοιο.


Θα ‘ θελα επίσης να παραπέμψω σε έναν ενδιαφέρον γραπτό διάλογο που αναπτύχθηκε με το φίλο με το ψευδώνυμο "Πυξίδα" στην ανάρτηση : http://tomadakis.blogspot.com/2009/04/blog-post_1674.html


Θα’ θελα επίσης να συμπληρώσω ότι οι ιστοσελίδες που προτείνονται από τον Χρήστο είναι σε κάποια σημεία συγκλονιστικές και τονίζουν όχι μόνο τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων μέσα στις φυλακές όσο και την παράλληλη εμφάνιση άσχημων φαινομένων γύρω από τις φυλακές στις πόλεις οι οποίες τις φιλοξενούν!


Πραγματικά μετά την ανάγνωση αυτών των σελίδων δύο πράγματα πιστεύω ότι θα’ τα πολύ σημαντικά.

* Σε μια κοινωνία δεν μπορείς να «πετάς» αυθαίρετα και ασυναίσθητα μια πρόταση, όπως η ίδρυση φυλακών, χωρίς να σεβαστείς το ότι αγγίζονται σοβαρά κοινωνικά και συναισθηματικά θέματα, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν τους πολίτες μιας πόλης σε ένα γενικό κλίμα δυσαρέσκειας και αρνητικότητας το οποίο εκδηλώνεται αργά αλλά συσσωρευτικά.
Θα ‘πρεπε από τους υπευθύνους να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και να προταθεί στους δημότες με επιλεγμένο τρόπο και εισήγηση! Λυπάμαι όταν αντικρίζω ανώριμες συμπεριφορές με προφάσεις επείγοντος! Αν κύριοι δεν σεβαστείτε, δεν προνοείτε και δεν φροντίζετε τους πολίτες της πόλης σας ΚΑΙ σε κοινωνικό – ηθικό και συναισθηματικό επίπεδο θα προκύπτουν φαινόμενα μπούμερανγκ με αρνητικές συνέπειες για όλους μας!

Και τέλος θα ‘θελα να καταθέσω κάτι ακόμα. Όλες οι πόλεις στις οποίες προτείνεται η ίδρυση φυλακών και οι οποίες πιθανόν αυτοπροτείνονται θα μπορούσαν να πούνε ένα τρανταχτό ΟΧΙ στην πολιτεία απαιτώντας την εξασφάλιση ανθρώπινων όρων διαβίωσης των κρατουμένων και σεβασμό τους ως ανθρώπων και όχι ως αντικειμένων προς εκμετάλλευση!!! Είναι τραγικό για κάθε πόλη, και για τη δική μας, να διεκδικούμε φυλακές διεκδικώντας ταυτόχρονα ένα σύγχρονο βασανιστήριο ανθρώπων, κατ’ αρχήν ψυχικά άρρωστων οι οποίοι έχουν ανάγκη από φροντίδα και αγάπη, όσο παραβατική και αν είναι η συμπεριφορά τους. Δε θα δεχόμουν ποτέ να γίνω συνεργός στη διαιώνιση αυτής της βαναυσότητας έναντι συνανθρώπων μου και οι Δήμαρχοι και όποιοι κυνηγούν αυτή την «πολύτιμη ευκαιρία ανάπτυξης» εις βάρος της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας ανθρώπων, έχουν μια δύναμη στα χέρια τους που μπορούν να την χρησιμοποιήσουν. Να βάλουν ένα λιθαράκι διεκδίκησης πραγματικών Φυλάκων ανθρωπίνων ψυχών και τότε θα ‘ταν άξιοι να τις διεκδικούν και για τον τόπο τους.

Ανώνυμος είπε...

agaphth Alkioni genika eisai poly flyarh

Ανώνυμος είπε...

και συ κ.Χρήστο διαβάζεις οτι θέλεις γι ' αυτο που υποστηριζεις!!

Ανώνυμος είπε...

αθλιες συνθηκες διαβίωσης....ανθρώπινων όρων διαβίωσης....των ψυχικά άρρωστων κρατουμένων....δηλαδή οι άλλοι καιμ πολλοί που κλέψαν και φάγαν και περνούσαν τι ωραία τι καλά τα 500.000.000 να συνεχίσουν (αν και αυτοί περνάνε καλά) την ωραία τους ζωή και μέσα στα κελιά.
Ρε που πάμεεεεε ρε που πάμεεεεε
(Βασίλης Αυλωνίτης)
ή ...μια ζωή την έχουμε κι άν δεν την γλεντήσουμε...(Δ.Χόρν)

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Ανώνυμος είπε...

ερχεται η SIEMENS εμπρος με βήμα ταχύ ...να προϋπαντήσουμε συντρόφια τη νεα φυλακή..

Ανώνυμος είπε...

...δηλαδη και οι μιζαδόροι της SIEMENS όταν μπουν στην φυλακή ψυχικά άρρωστοι θα είναι???

alkioni είπε...

Έχω την αίσθηση φίλοι μου ή φίλε μου, των τελευταίων σχολίων, ότι πραγματικά είστε/είσαι πολύ πικραμένος με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας! Με τους κλέφτες, τους προδότες και τους καταχραστές. Πραγματικά είναι φαινόμενα που μας φέρνουν στα άκρα όταν ταυτόχρονα εμείς και πολλοί άνθρωποι γύρω μας αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στη διαβίωσή μας! Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι κάτι που μας εξοργίζει και το μόνο που μας ωθούν να σκεφτούμε είναι … ‘αυτοί οι άνθρωποι να σαπίσουν στη φυλακή’, οπότε μια τέτοια φυλακή γιατί να μην την φέρουμε εδώ και να περνάμε να τους φτύνουμε κάθε μέρα; ….. Θα συμφωνούσες με κάτι τέτοιο; Πιστεύεις πραγματικά ότι όλοι όσοι αναφέρθηκαν παραπάνω θα καταλήξουν εκεί που οι κρατούμενοι βασανίζονται κυριολεκτικά σωματικά και ψυχικά;

Λέγοντας «πολλοί που κλέψαν και φάγαν και περνούσαν τι ωραία τι καλά τα 500.000.000 να συνεχίσουν (αν και αυτοί περνάνε καλά) την ωραία τους ζωή και μέσα στα κελιά;»
εννοείς ότι λόγω της παραβατικής τους συμπεριφοράς και της κατάληξής τους μέσα σε ένα κελί μπορούν οι «φύλακες» να τους βιάζουν σωματικά, να τους υποβάλλουν σε εξευτελιστικούς και ντροπιαστικούς σωματικούς ελέγχους, να τους οδηγούν στα ναρκωτικά; Εννοείς ότι αυτή πρέπει να είναι η τιμωρία τους;;

Και για να μην φλυαρήσω πολύ (έχεις δίκιο το παρακάνω μερικές φορές!) θα ‘θελα να απαντήσω στην ερώτηση: «...δηλαδή και οι μιζαδόροι της SIEMENS όταν μπουν στην φυλακή ψυχικά άρρωστοι θα είναι???»
Όχι δεν θα είναι ψυχικά άρρωστοι όταν μπουν στη φυλακή, αλλά για να φθάσουν στο σημείο να ενεργήσουν με τον τρόπο που ενήργησαν είναι σοβαρά διαταραγμένες προσωπικότητες, συναισθηματικά και ψυχικά, και αυτό που πράττουν είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουν ψυχικά και αυτό ονομάζεται παραβατική συμπεριφορά, που κάνει την εμφάνισή της από την παιδική ηλικία!

Σε καμιά περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν θα έπρεπε να είναι στη φυλακή, αλλά κάπου αλλού! Ίσα ίσα αυτό επιδιώκουν και οι ίδιοι, να μπουν στη φυλακή, να τιμωρηθούν! Αλλά εκεί ανάλογα με την κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ο καθένας και σαν ξεχωριστή διαταραγμένη προσωπικότητα και όχι μόνο για το αποτέλεσμα της πράξης του, που πάντα έχει βαθύτερα αίτια!

Οι περισσότεροι λοιπόν που καταλήγουν στη φυλακή, «διαπράττουν το έγκλημα ΓΙΑ ΝΑ μπουν στη φυλακή και όχι κάνουν το έγκλημα και σαν αποτέλεσμα αυτού μπαίνουν στη φυλακή». Η φυλακή είναι η ασυνείδητη επιλογή τους και το κίνητρό τους για να κάνουν το έγκλημα, διότι η φυλακή τους δίνει το όριο που δεν απέκτησαν ποτέ ως παιδιά από την πατρική τους φιγούρα και την αφοσίωση και «φροντίδα» (που θα ‘πρεπε να δίνει) που αποστερήθηκαν από τη μητρική τους φιγούρα.
Η απάντηση μου με οδήγησε να αναφέρω και μερικά αναλυτικά στοιχεία γύρω από το θέμα «κρατούμενος» που είναι καταλυτικά όταν καλούμαστε να εκφράζουμε στοιχειοθετημένη άποψη για τόσο σημαντικά ζητήματα.

Χρήστος Χαρακοπίδης είπε...

Αγαπητή Alkioni,
Καλή Ανάσταση και
Χρόνια πολλά
σε σένα και τα αγαπημένα σου πρόσωπα (τα οποία εκτιμώ ιδιαίτερα!)

Ανώνυμος είπε...

jexasan na kalesoyn ton desmofofilaka
poy zei kai ergazetai se dhmosia yphresia sthn orestiada
ua ;edene to uema uaymasia.